Nexler & Mijn VIC

AI-partners voor de lokale overheid

Met de groeiende digitalisering en automatisering in de lokale overheid is het essentieel om personeel effectief in te zetten. Waarom repetitieve taken handmatig laten uitvoeren als ze geautomatiseerd kunnen worden? Ontdek hoe slimme oplossingen de efficiëntie verhogen en je team ruimte geven voor belangrijkere taken.

Heb jij te maken met de volgende processen?

  • Voer je (verbijzonderde) interne controles handmatig uit?
  • Moeten vergunningaanvragen nogsteeds handmatig naar de juiste personen worden doorgestuurd en afgehandeld?
  • Ontvang je veel e-mails die niet voor jou bestemd zijn?
  • Heb je ondersteuning nodig bij het wervings- en selectieproces?
  • Moeten veel vragen handmatig beantwoord worden?
Mijn VIC

Verbijzonderde interne controles (VIC)

Lokale overheden staan voor de uitdaging om hun financiële en operationele processen te optimaliseren om zo het vertrouwen van inwoners en landelijke overheid te behouden en te versterken. Dit alles komt vanaf 2023 tot uiting in de rechtmatigheidsverantwoording van het college of het dagelijks bestuur bij de jaarrekening. Verbijzonderde interne controles (VIC) nemen in omvang toe en worden steeds arbeidsintensiever. En vragen steeds meer van uw ambtelijke capaciteit.

Het doel van een VIC is om de kwaliteit van de interne beheersing van uw organisatie te verbeteren. Dit betekent dat de VIC onderzoekt of processen en activiteiten binnen de lokale overheid rechtmatig en doelmatig zijn. Hierbij wordt gekeken naar de naleving van wet- en regelgeving, de effectiviteit en efficiëntie van processen, en de beheersing van risico’s. In samenwerking met Mijn VIC hebben we meerdere bots ontwikkeld die werkprocessen en interne controles binnen de lokale overheid ondersteunen.

In samenwerking met Mijn VIC hebben we meerdere bots ontwikkeld die werkprocessen en interne controles binnen de lokale overheid ondersteunen.

Onze AI-oplossingen voor de lokale overheid

1. Toekomstbestendige VIC

Onze VIC-oplossing automatiseert zowel het verzamelen van informatie als de controle zelf. Voer sneller VIC controles uit en bespaar aanzienlijk veel tijd.

2. Slimme chatbots

Onze chatbots staan 24/7 klaar om vragen van inwoners te beantwoorden, vergunningen aan te vragen en afspraken te plannen, waardoor de werkdruk voor medewerkers wordt verlicht.

3. Personalisatie van dienstverlening

AI biedt gepersonaliseerde diensten aan op basis van de behoeften en voorkeuren van individuele inwoners.

4. Digitale assistenten

Onze digitale assistent ondersteunt uw medewerkers bij dagelijkse taken zoals agendabeheer, e-mailbeheer en informatieopzoekingen.

5. Snellere besluitvorming

Inwoners ervaren vaak lange wachttijden bij gemeentelijke besluiten, wat leidt tot frustratie en tijdverlies. Dit kan eenvoudig opgelost worden met AI-beoordelingssoftware. Iedere inwoner is uniek, maar beoordelingscriteria zijn voor ieder gelijk.

6. Procesautomatisering voor vergunningen

Onze AI-oplossing automatiseert het proces van vergunningaanvragen en afhandeling, waardoor de doorlooptijd wordt verkort.

Wij denken graag mee!

Benieuwd wat we voor jouw gemeente kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op en spreek een specialist om de mogelijkheden te bespreken.

Maak direct een afspraak!

Benieuwd hoe wij kunnen helpen je processen met AI te optimaliseren of de juiste stuurinformatie te ontsluiten? Plan direct je 1-op-1 gesprek!

Vrijblijvend adviesgesprek